..İnsanın iki cephesi vardır .1 maddi cephesi, 2 manevi cephesi.Maddi vücüt herkes tarafından görünen bilinen vücuttur. manevi vücüt ise gözle görülmez,elle tutulmaz.... .Kuranı kerimde ve hadisi şeriflerde geçen kalp ve ruh ,bu manevi vucudun azalarıdır.Letaif arapça bir kelime olup ,latife lafzının cemıdır .Güzellik ve incelik manalarına gelir ve letaifi hamse yani 5 letaif olarak isimlendirilir . letaifin mahalli yani (yeri), sadır, yani (göğüstür).Cenabu hak Her cesedde bir kalb vardır,o kalbde bir gönül vardır.
O gönülde bir sır vardır, O sırda bir hafi vardır.
O hafide bir ahfa vardır,işte Ben bu ahfadayım. buyurmuştur(hadisi kutsi). Yani insanoğlunun bedeninde manevi merkezler vardır bunlarda kalb ,ruh ,sır ,hafi, ve ahfa dır; ve letaif olarak isimlendirilir.
Bunlar, kulun rabbine terakkisinde önemli rol oynayan azalardır. Kulun cehaletten arınıp ilme yönelmesinde, kötü huylardan sıyrılıp, güzelleşmekte, kendi varlığını aşıp, mağrifetullah’a ulaşmakta...Bunlarda bir rehberin öncülüğünde tezahür etmektedir. Kamil bir rehberin özel eğitimi ile mazhar olunmaktır. İşte saydığımız bu mertebelere Tasavvufta “Seyri Suluk” denir.
Böylece Seyri Suluk insanı insan yapan kemalete erdiren, Allah yolunda en güzel bir şekilde “Seyr” ettiren özel bir eğitimdir.
Bu eğitimde ancak peygamberin hakiki varisi konumunda olan kamil bir mürşidle mümkündür.
O gönülde bir sır vardır, O sırda bir hafi vardır.
O hafide bir ahfa vardır,işte Ben bu ahfadayım. buyurmuştur(hadisi kutsi). Yani insanoğlunun bedeninde manevi merkezler vardır bunlarda kalb ,ruh ,sır ,hafi, ve ahfa dır; ve letaif olarak isimlendirilir.
Bunlar, kulun rabbine terakkisinde önemli rol oynayan azalardır. Kulun cehaletten arınıp ilme yönelmesinde, kötü huylardan sıyrılıp, güzelleşmekte, kendi varlığını aşıp, mağrifetullah’a ulaşmakta...Bunlarda bir rehberin öncülüğünde tezahür etmektedir. Kamil bir rehberin özel eğitimi ile mazhar olunmaktır. İşte saydığımız bu mertebelere Tasavvufta “Seyri Suluk” denir.
Böylece Seyri Suluk insanı insan yapan kemalete erdiren, Allah yolunda en güzel bir şekilde “Seyr” ettiren özel bir eğitimdir.
Bu eğitimde ancak peygamberin hakiki varisi konumunda olan kamil bir mürşidle mümkündür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder